Nyår

Nehej, då kanske det är dags att man skriver någonting här igen ;b

Som du säkert redan läst på matildas eller saras blogg så firades nyår hemma hos matilda tillsammans med henne, sara, johan, alex och robin :)

När vi kom dit fick vi en välkomstdrink som matilda gjort så fint.

Efter det åt vi förrätt bestående av räktoast som alex och robin gjort. Himla mumsigt! Men naturligtvis glömde vi allihopa att ta kort på det :b men det smakade iaf jättebra!
När vi ätit upp det åt vi kycklinggryta med persikor som matilda lagat. också himla himla gott :) Mycket bra att hon lagade det, tycker jag, eftersom jag velat laga det hemma i flera månader men johan trodde inte att han skulle tycka om det så jag fick inte. men han tyckte att det var kanongott så nu är det fullt tillåtet att göra i gamleby :)

När vi ätit färdigt gjorde vi ett musikquiz som mamma förberett. vi tävlade mot gänget som var hemma hos mamma i vimmerby, och det blev ganska sura miner hos oss, må jag säga. vi tyckte att frågorna var alldeles för svåra och på flera av dom hade vi inte ens fötts. men vi slog vimmerby stort! kändes genast mycket bättre då :)

Nöjda med vår insats satte vi oss till bords igen och då vankades det passionsfruktsparfait serverad med hallon, grädde och kex, som jag gjort iordning :) även det blev kanongott :)


Efter det spelade vi lite guitar hero, tittade på fyverkerier, spelade sällskapsspel och naturligtvis åt vi massa annat onyttigt och pratade och skrattade för fullt :)







Tack för en väldigt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Det var ett väldans tjatande om den där löjliga tävlingen då..... ;-)

2010-01-05 @ 17:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback