Veckan som gått

hejhej. ja, nu var det ju några dagar sedan jag skrev någonting här sist, men det har väl inte hänt så extremt mycket ;b

på kvällen i tisdags fick jocke och niklas, johans kompisar, för sig att dom skulle ta sej en sväng hit och hälsa på oss. att det är fem mil att åka enkel väg hidrade inte dom. haha. men vi hade riktigt trevligt faktiskt. till att börja med åt vi lite kebab på fungi och efter det gick vi upp till mej. här fick det bli lite kaffe och kladdkaka och massa prat :) väldigt roligt, faktiskt. haha. dom är inte kloka dom där två, jag lovar.

igår hade vi temadag om andra världskriget och förintelsen i skolan. det var väldigt intressant faktiskt, men så oehört hemskt och ofattbart som det alltid känns när man pratar om det där. det är liksom för stort och för mycket för att man riktigt ska kunna fatta det. men det var intressant iaf.

"hela vintern tvingades små barn, helt nakna och barfota att stå i timmtal ute i det fria och vänta på sin tur till gaskammrarna som arbetede alltmer för högtryck. barnens fotsulor frös fast i isen på marken. det stod och grät, en del frös ihjäl under tiden gick tyskar och unkrainrare fram och tillbaka längs leden och slog och sparkade på offren
en av tyskarna en man som hette sepp, var ett vidrigt och omänskligt kräk. speciellt road av att tortera barn. När han trakasserade kvinnor och de bad att han skulle sluta för att de hade ett barn, tog han ofta barnet ur moderns famn, antingen slet han barnet i två delar eller så höll han det i benen och slog dess huvud emot väggen och slängde iväg kroppen."

citat av Yankel Wiernik överlevande från treblinka...

efter skolan gick jag och elinor hem till mej en sväng och gjorde inte speciellt mycket. vid halv sju kom kajsa upp hit och vi gick vidare till körskolan för att göra lite teori. väldigt skönt att få lite gjort. eftersom jag varit borta i fem veckor känns det som att jag ligger lite efter ;b
efter det gick vi tre hem till mej och åt lite gott och pratade en massa, som vanligt :) åh, vad jag saknat dom dessa veckor. helt sanslöst. haha.

idag har jag haft stadskörning i norrköping. ännu ett steg närmare körkortet :D det gick faktiskt väldigt bra, men jag var jättenervös. haha. men det är ju nyttigt att testat på att köra bland spårvagnar och sånt.

nej, nu måste jag sluta. ska alldeles snart gå till station. ska åka till johan :D hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback