Brandkår- och polisutryckning

När jag, elinor och johan skulle gå upp till elinor en sväng förut sa elinor att hennes grannes väckarklocka ringde när hon gick hemifrån, och då när vi kom dit klockan tio, fem timmar senare, ringde den fortfarande. naturligtvis blev vi väldigt oroliga och letade upp ett nummer vi kunde ringa och kanske få tag på en vaktmästare eller så, som kunde gå in och se så att människan inte var död eller så. när elinor ringde hamnade hon på nåt växel-aktigt, och hon där tyckte absolut att det snarare var ett fall för polisen än för vaktmästaren. så den tjejen ringde polisen som kom dit. naturligtvis var det ingen som öppnade när dom ringde på och dom fick inte tag på någon låssmed. så polisen fick helt enkelt ringa räddningstjänsten som fick komma med stegbil och klättra in genom balkongen. jag och elinor hade första parkett där på balkongen under. dock var det väldigt läskigt när dom krossade glasrutan och det bara flög glas. men när dom väl kom in, en och en halv timma efter att vi ringde, insåg dom att det inte fanns någon i lägenheten, så det var ju en enorm lättnad.

även att det inte var någon fara har jag haft väldigt hög puls nu i två timmar och jag är fortfarande uppe i varv. kommer nog inte kunna sova speciellt bra inatt, men som sagt, det var ju skönt att det inte var något allvarligt.

nej, nu ska jag gå och pussla och lugna nerverna lite. jag är ju inte van vid sånt här.. det brukar ju inte hända så mycket i gamleby.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ojdå! Det händer lite i den där hålan iallafall :-)

Skönt att det inte var nåt allvarligt, men undrar vad grannen tänkte? Hoppas han/hon uppskattar att grannarna bryr sig.

2009-05-29 @ 14:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback