Skåneresan

Ja, i tisdags åkte ju vi som sagt till skåne. det var alla nv-elever, några jo-treor och några trädgårdstreor. så vi var 22 stycken. haha. nästan lite löljligt ;b
resen ner gick iaf väldigt smidigt och bra. till att börja med åkte vi till lunds universitet, som var en stor jävla besvikelse! det var inte organiserat någonting. det enda vi fick göra för att lyssna på en föreläsning om klimatförändringar. den var visserligen jättebra, men vi fick ingen information om utbildningarna eller nåt sånt, och det fanns ingenting att titta på :b så alla tyckte att det var dåligt.

efter det åkte vi till malmö för att checka in på vandrarhemmet. det var jättefint och superfrächt. absolut ingenting att klaga på där inte. jättegod frukost och hela paketet :) efter att vi tittat runt lite bestämde vi oss för att vila en stund eftersom vi var väldigt trötta. och när vi hade det som skönast så går naturligtvis brandlarmet! så det var ju bara att ge sig upp och springa ut. och efter några minuter kom två brandbilar och en ambulans med blåljus. men vi insåg ganska snart att det inte var någon fara, så vi kände oss ganska lugna ändå. efteråt fick vi reda på att det hade blivit nåt knas med vattenångan när någon duschat. larmet hade av någon anledning reagerat på det :b

lite senare gjorde vi oss iordning för att sedan gå och spela discobowling hela gänget. det var riktigt roligt och jag vann på vår bana :D efter det blev det orientalisk buffé. väldigt trevligt, måste jag få säga. dock tyckte jag inte att maten var supergod men jag var ändå nöjd. när vi var färdiga gick i princip alla hem förutom jag och sex till. vi satt kvar och pratade en stund, och sen gick vi runt i malmö lite och kikade och så. och naturligtvis gick vi vilse när vi skulle gå hem. vi trodde att vi hade stenkoll på läget, men icke! så vi fick en promenad på en och en halv timma. behövligt efter allt godis vi åt på bussen. haha. men vi hittade hem till slut. efter det satt vi inne på ett rum och gaggade och kom i säng strax efter elva, så det var inte alls sent. väldigt skönt. vi var oerhört trötta allihopa, vill jag lova.

igår åkte alla förutom jag, anna och mikla till flyinge. eftersom ingen av oss tre har några planer alls på att gå någonting med häst så skjutsade dom bort oss till alnarp med en gång så att vi kunde vara där hela dagen. vi hade det väldigt trevligt därborta. åt suuupergod lunch. och när vi satt där inne i matsalen så kommer prinsen in. han går ju lantmästarn nere på alnarp så han var där och åt. han var mycket sötare än vad jag trodde. men helt vanlig. kamouflage-keps. inga livvakter, ingenting. haha. 
vi ett kom resten av gänget dit och då fick vi information om skolan och dom olika utbildningarna. och sedan blev vi guidade runt av två lantmästare. det var riktigt roligt och vi ställde mycket frågor och så, så alla var riktigt nöjda :) 

vid klockan tre var det dags för hemfärd. då var vi så trötta så att vi flippade helt och hållet och skrattade mest hela vägen hem. så det var väldigt roligt, måste jag få säga :) var hemma i gamleby vid nio, ungefär. 

vi är alla väldigt nöjda med denna resa och vi har haft oerhört roligt :) längtar redan till nästa år då vi ska till skara. haha.

Medan jag och anna står och väntar på lotten utanför toaletten kommer en kvinna fram och frågar:
står ni i kö?
Jag: nej, vi väntar. 

    brankbil och ambulans

     jag, nadja, elin, anna och emelie

    mästerbowlarn och några jo-elever

    lärarna erik och roy och alnarp slott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback