Körlektionen

Körlektionen gick helt okej. det är ju lite svårt när det är ny bil och sånna saker. tar ju ett tag innan man vänjer sej. och framförallt med växlarna. jag menar inne i gamleby kunde jag göra på femman. förstå då när jag kommer fram till en korsning.. jag måste ju tänka helt annorlunda ;b men det löste sej iaf. haha.
vi körde ut på stora vägen mot vimmerby. när jag kom ut på den vägen regnade det och var jättetät dimma så jag såg nada. inte speciellt roligt alls. lite senare kom det gigantiska snöflingor istället så då såg jag ännu mindre :b som tur är så sitter ju snöpinnarna fortfarande uppe så jag visste ju iaf vart vägen tog vägen. efter ett par kilometer svängde vi höger in på en jätteliten, kurvig grusväg. men det gick bra iaf. hehe.

när vi kom tillbaka till körskolan frågade han om han kört med någon släkting till mej.
Jag: ja, du har nog kört med min syster matilda.
Han: Ja,  vi körde på samma väg som vi gjorde nu och efter det så gav jag henne ett namn.
Jag: ?
Han: Jag kallade henne Vilda Matilda. jag har aldrig kört så fort på den vägen förut!!

haha. tyckte jag var lite roligt. men du kan vara lugn, matilda. jag sa att du har lugnat ner dej nu ;) men jag skulle hälsa iaf :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hi hi den var rolig, vilda matilda! Det är klart, hon hade ju epa-traktor som hon racade runt med :)

2009-01-22 @ 21:49:51
Postat av: Körläraren (den privata)

Haha!!! Vilda Matilda! Jodå, det är nog som morsan skriver, EPA-racingen inspirerade nog där. Hoppas han tycker att du kör lite mer lugnt o sansat! Lycka till i fortsättningen!

2009-01-23 @ 08:09:43
Postat av: Systeryster

Men gud! Kommer han ihåg det! hihi Vad pinsamt! :) Men jag lugnade ju ner mig sen och har ju fortfarande kvar mitt körkort! fniss

2009-01-23 @ 09:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback