Kollektivtrafik? Helst inte..

Alltså jag blir så himla arg ibland. både jag och många andra där ute vill vara miljövänliga och åka kollektivtrafik och politikerna tjatar om det hela tiden. men se då för fasen till att det är möjligt!
jag fick ett sms av johan igår. han skulle åka in till linköping och träffa en kompis. och vanligtvis när vi ska in till stan så köper vi ett dygnskort för 70kr så att vi kan åka hur mycket vi vill under ett helt dygn. jättesmidigt även om man bara åker fram och tillbaka. men nu har dom höjt priset på dygnskort till 110kr!! det är alltså en höjning med 40kr! detta innebär att det är oerhört mycket billigare att ta bilen in.

likaså var det nu när jag och matilda beställde vår utlandsresa. vi tänkte att det är smidigare att åka tåg än bil. så vi kollade hur mycket det skulle kosta från linköping (alltså inte ens hela vägen) till arlanda. det skulle gå på ungefär 2000kr per person. vi skippade den idéen ganska snabbt och kommer istället att åka bil. det kommer på strax över 1000kr för båda oss. 

jag blir så arg på folk som bestämmer. ni vill att vi ska åka kollektivtrafik men vi som bor på landsbygden har ju inte möjlighet att göra det. isf måste det tillkomma fler bussar och tåg till billigare priser! det är ju inte konstigt att folk väljer bilen framför tåget!  

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Fy va orättvist!!!



Btw så håller jag helt med dig angående inlägget.. helt jävla sjukt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback