Spöken i lägenheten?

Inatt trodde jag fasen att det var någon som skojade med mej. vid halv tre vaknade jag av världens duns utifrån köket. lät precis som nåt plastigt ramlat ner på en köksstol och sen ner på golvet. så jag gick runt i lägenheten men hittade ingenting. jag har lite svårt att tro att det är spöken här eftersom vi alla tyckt att det känns så lugnt och behagligt. kanske är någon som är på besök för en stund bara? hur som helst, så antog jag då att det kom inifrån grannen. eftersom jag hade balkongdörren öppen kunde det lätt höras nåt inifrån honom om han också haft det. så jag gick och la mej igen.

nu när jag stod och gjorde frukost fick jag förklaringen till dunsen. mycket riktigt kom det från köket och nog var det plast, alltid. en krok som sitter (med dubbelhäftande tejp och som dessutom hängde där redan när jag var och tittade på lägenheten) vid spisen, hade helt plötsligt flugit iväg. och då menar jag flugit.. och åt sidan. den ligger mot samma vägg men två meter längre bort. förstår inte riktigt hur det gick till, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback