Mamma Kajsa

Runt kvart i två i eftermiddag ringde jessica och var helt förstörd. hon hade så där jätteont i magen igen. var ju på akuten med henne för bara tre veckor sedan och nu mådde hon dåligt igen. så jag och fillippa hoppade på varsin cykel och trampade iväg ner till henne (missade inga viktiga lektioner) och när vi kom dit var hon helt borta. hon kunde knappt prata, var kokhet och mådde helt enkelt uselt. det första jag gjorde var att ge henne en tablett och efter det ställde jag lite frågor till henne om hur hon mådde och vad det kan bero på och så vidare. efter det ringde jag sjukvårdsupplysningen (eller vad det nu heter) och förklarade hur det låg till och sådär. kände mej faktiskt ganska duktig. hon frågade ju en del frågor och jag hade frågat jessica samma sak bara några minuter innan, vilket innebär att jag inte var helt ute och cyklade ;) hur som helst, hon tyckte att  vi skulle ringa vårdcentralen i gamleby, men dom hade inga tider kvar, tyvärr. då gick jag och pratade med fillippa om hur vi skulle göra. känns lite meningslöst att åka in till akuten när man, i princip, vet att dom inte kan göra någonting, men å andra sidan hade hon ju skitont. väldigt svårt det där. men vi bestlöt oss för att avvakta och se lite hur det gick, och som tur var piggnade hon faktiskt till efter ett tag. var kanske tabletten som började verka.. dock lite sent :b riktigt skönt, dock. usch, så det kan bli ibland.. inte ett dugg roligt, det där :b

efter det åkte jag hem och laga lite mat och sedan satte jag mej för att plugga. och här sitter jag fortfarande. klockan är nu tjugo över sex, och jag har precis bestämt att det får räcka för idag. orkar inte riktigt mer, känner jag. dessutom behöver jag lite mer material och så. ikväll ska jag troligtvis umgås med elinor och linnea. dom ska bara till stallet och sådär först, som vanligt :) trevligt att dom är hemma igen. hehe. nej, nu ska jag läsa lite bloggar. hejsvejs.


Kommentarer
Postat av: kats

Så duktig du är.. har inte tänkt på att jobba som syster? läkare?

Var stolt över att du kan hålla huvudet kallt när det krisar till sig..



rkam

2008-09-17 @ 20:13:17
Postat av: Svar

Kats: Nej, det vill jag faktiskt inte göra. inte alls min grej, tror jag. däremot fick jag höra att jag borde bli försäljare idag. haha.

2008-09-17 @ 20:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback