Städdag

när mamma kom hem förut satte vi igång att rensa lite nere. hela vårt hus är ju uppochnedvänt nu med köksgrejer överallt och så, men vi tänkte att vi kunde gör iordning där vi kan iaf. så först flyttade vi min garderob in i min gå in-garderob så att vikke också fick någonstans att ha sina kläder. efter det tog vi tag i massa kartonger som stod och samlade damm. i dom hade vi saker vi plockat undan som vi inte riktigt ville ha men som vi inte ville slänge en gång i tiden, men nu tänkte vi att det var dags att rensa. så jag hittade massa grejer jag gjorde när jag var liten, och så hittade jag en mina vänner-bok som några skrivit i. var jätteroligt att sitta och läsa sånt. jag ville tydligen bli "en sån som sminkar" när jag var mindre. haha. var inte helt ute och cyklade där tydligen :b

när klockan blev fem åkte jag, mamma och pappa ut till mormor och bg för att äta lite middag. det gäller att utnyttja dom man känner när man inte har någon spis :b efter maten blev det lite likör, kaffe och glass. så himla gott så :)

när vi kom hem kom sara in hit för då skulle jag sminka henne och fixa hennes hår. hon ska nämligen till harry´s ikväll :) hon blev så fin så. efter det satte jag och mamma igång med att skruva bort handtagen från dom gamla skåpsluckorna och bar sedan ut luckorna. och efter det plockade vi nere lite igen.

nu har jag precis betalat en räkning och ska väl sätta mej och titta lite på tv, tror jag.

Kommentarer
Postat av: Sara

det vart inte harrys. :) hihi.. men nästan. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback