En idiot till cykel och en död kanin

godmorgon. igår när mamma hade åkt skickade jag ett sms till elinor och frågade om hon hade lust att hitta på något, så hon kom till mej efter hon hade varit i stallet, dvs klockan halv nio. när hon kom gick vi till pressbyrån för att pumpa min cykel. tänkte att det kanske går bättre med en sån riktigt än den lilla jag har. men på pressbyrån hade dom ingen, så hon hänvisade till cykelaffären mitt emot, men hon trodde inte att dom var öppna så sent. så vi gick över dit, men inte funken fanns det någon sån pump någon stans. men vi traskade bort till preem, men inte fanns det någon där heller. så då tog vi en promenad bort till statoil.. som inte är nåt statoil längre. märkligt att det inte ska finnas en enda sån pump i hela byn! men vi ställde oss där statoil brukade ligga och började pumpa med min värdelösa pump istället. och det hände verkligen ingenting. vi stod där säkert en halvtimma. och testa massa olika saker, men nada :b vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt :b

aja, när vi hade gett upp gick vi upp till mej och satte oss i soffan med en chokladkaka och prata massa. faktiskt djupa saker den kvällen, inte bara massa strunt. så himla skönt att få prata av sej lite om allt möjligt :b förresten, jag måste bara berätta. när vi satt och pratade typ flyger jag upp och inser att bosse är död. jag tittar mot buren och ser att han ligger på rygg med huvudet på sidan och rör inte på sej. jag får världens puls och reser mej upp, och då ser jag att det jag trodde var bosses ben vad bettans öra. dom ligger alltså bredvid varandra och sover! alltså, ni anar inte hur hemskt det var! jag var helt säker på att min lilla älskling var död. usch, det tog lång tid innan jag lugnade ner mej, kan jag ju lova :b men det gjorde jag tillslut. elinor gick iaf hem halv ett och jag somnade nog innan jag hade lagt huvudet på kudden, för jag vaknade inatt av att tvn stod på, och det gör den aldrig annars ;b

nu sitter jag och äter frukost. ska alldeles snart åka till skolan. efter skolan kommer mamma och hämtar mej. då ska vi först hem till vimmerby, sen vid halv sju ska vi vara ute hos matilda på ljusparty :D jag ska sova där inatt och så skjutsar matilda mej till skolan imorrn bitti. himla trevligt :D

nej, nu måste gå och borsta tänderna. hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback