Ridit islandshäst

När vi ätit och så i eftermiddag frågade mamma mej om inte jag ville följa med henne och rida islandshäst. hon gör det varje torsdag och denna vecka visste hon att det var ett par stycken som inte skulle vara med. så vi ringde eva-karin och frågade om det var okej, och det var det absolut.
när vi kom dit hämtade vi hästarna i hagen.. jag skulle ha en liten kille på sex år som heter Undri. väldigt härlig häst. det gick väldigt bra, men eftersom han är så ung är han lite omogen och kastar med huvudet och när man töltar lite för fort kommer han lätt fram i trav, så jag fick jobba en hel del med honom, vilket är superroligt.
var helt slut i benen när jag satt av. precis så det ska vara. för att inte rida längre och inte suttit på en häst på väldigt länge tyckte jag att det gick jättebra. haha.
är verkligen glad att jag följde med mamma :) fick jag ännu mer motion också.

nej, nu ska jag gå och äta lite fil. blir en huvudvärkstablett till det och sen sängläge! godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback