Heldag med syster

igår på morgonen hade vi matte. på den lektionen fick vi reda på att vi inte skulle ha någon kemi, vilket innebar att vi slutade för dagen redan klockan halv tio. strax innan tio ringde jag min kära syster och frågade om hon kände för att hitta på någonting, och det ville hon naturligtvis. så efter hon duschat och så kom hon hit till gamleby och hämtade mej och så åkte vi till vimmerby och skulle gå på stan en sväng. först åkte vi till materialmännen och tittade på ett urläckert matsalsbord och stolar till, som matilda lite senare köpte :D blir kanonsnyggt. efter det gick vi och åt lunch på brödstugan. jag åt deras supergoda bakade potatis och räkröra. mumsigt. och matilda åt tonfisksallad. efter det gick vi till hemtex och sedan hemtrevligt, där jag hade ett presentkort på 200:- som jag fick av morfar i födelsedagspresent. trodde faktiskt inte att jag skulle hitta någonting, men det gjorde jag. lite svårt att förklara men det blir superfint i min lägenhet. finns fler grejer i samma serie :)
efter det åkte vi ner till ica och handlade fikabröd och lite till fruktsalladen som vi skulle äta senare på kvällen och efter det åkte vi hem till oss och drack lite kaffe. när vi var färdiga med det åkte vi hem till matilda och satte igång att laga mat.. fick vi chili con carne. så gott så :D
var ute med doddis en sväng, spelade lite kort, bakade och lite annat smått och gott :) sov där inatt och så åkte jag med min lärare till skolan imorse. blev en riktigt trevlig dag och kväll, faktiskt. tack så mycket, syster :)

nu sitter jag i datasalen i skolan. har precis slutat. har varit en bra dag idag, faktiskt. har varit duktig och räknat massa matte. ska snart fortsätta göra det. behövde bara en liten paus. hehe.

nej, nu ska jag läsa lite bloggar. blev ingen vettigt inlägg detta, men strunt samma. hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback