Första dagen på praktiken

första dagen på praktiken på Mercatus är nu avklarad.
började klockan sju imorse. det första jag reagerade på var hur snyggt det var överallt. ser ut som världens design-arbete. trivdes verkligen i miljön med en gång. och alla som jobbar där är supertrevliga och jag förstår att dom har fått priser för att ha bra arbetsmiljö och så.
hur som helst, den första timman fick jag mest lite information om vad dom sysslar med och så.
vid klockan åtta skulle vi börja inventera. typiskt att jag skulle komma just då. haha. men jag har ju aldrig gjort det förut, så det var ju helt lugnt. killen, eller vad man nu säger till 40-åriga män, jag inventerade tillsammans med var jättesnäll och rolig så det gick faktiskt bra :)
när det var färigt var klockan strax efter elva, tror jag. då gick jag tillbaka upp på kontoret och blev tilldelad mängder med fakturor som skulle sättas in i pärmar. och jag som tycker om både siffror och papper tyckte ju att det var super.
vid klockan tolv blev jag avbruten av anders, vd, för då skulle vi åka och äta lunch, som företaget bjöd mej på :) det blev amlas kök, eller vad det nu heter, vid alv. så gott så :)
när jag kom tillbaka igen var det bara att fortsätta med fakturorna.
när jag var färdig med det fick jag hålla på med ännu mer papper och siffror :) fick jämföra deras bokföring med deras kontoutdrag för att kontrollera att bokföringen stämmer :) så roligt så :)

vid klockan kvart i fyra fick jag sluta och eftersom pappa inte slutar förrän vid kvar över fyra tog jag mej en promenix hem. var dock mycket längre än vad jag trodde och med en jobbig handväska och en jacka att bära på tog det hela 35 min, men det var ganska skönt. haha.

nej, nu ska jag läsa lite bloggar. hejsvejs,

Kommentarer
Postat av: Syster

Vad bra att du trivs! :) Låter hemsk att sätta in papper i pärmar, men vi vet ju att du tycker om sånt!

2008-05-05 @ 17:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback