NV- resa

i onsdags ringde klockan 4:45. då var det dags att gå upp och göra sej iordning för klockan halv sju gick bussen med alla nv- elever på skolan mot stockholm. resan upp var ganska lugn. dom flesta var trötta men vi lekte lite lekar och hade trevligt. vid tio stannade vi på strömsholm, en högskola där man kan utbilda sig till hippolog och sånt. det var jätteintressant faktiskt. riktigt fint och mysigt. när vi ätit lunch åkte vi vidare mot stockhom.

vet inte riktigt när vi kom fram men vi blev avsläppta utanför hovstallet (det kungliga stallet) där alla förutom jag och barbro, min lärare, skulle spendera en timma. jag och barbro tog istället t-banan till cosmonova. först gick vi på naturhistoriska riksmuseet, men det var en besvikelse. vi gick bara runt runt och visste inte vad vi tittade på typ. jag tror nästan att man måste ha en guide med sej om man ska få ut någonting av det. sen skulle vi titta på en sån där film, men den enda vi hann med att se handlade om mumier, vilket inte var speciellt roligt. var bara sand och berg överallt. men jag kan tänka mej att det kan vara riktigt mäktigt om man ser nån bättre film.

när filmen var slut mötte jag och barbro upp dom andra på stan för lite shopping. vi gick i affärer lite mer än en timma bara. gjorde ett par impulsköp och köpte en tröja och en scarf som jag troligtvis kommer att ångra sen eftersom jag inte har så mycket pengar. hehe.

när klockan var fya ungefär gick vi till kungshallen och åt god mat. jag åt nudlar med kyckling och biff från kina-resturangen. supergott :)

när vi ätit färdigt var vi fria fram till klockan sju så då gick jag, nadja, elin och denise på stan lite till. jag köpte ett par vita jeans för 99:- vilket superfynd! efter ett tag gick vi till vandrarhemmet för att göra oss iordning.

lagom trötta och sega var vi när klockan var sju och det var dags att gå iväg för att se musikalen footloose. vi gick en halvtimma innan det började för att vi skulle vara ute i god tid. dock märkte vi det när vi trodde att vi var framme att karin läst fel på adressen, det var på 81 och inte 18. vi hade alltså gott flera kvarter åt fel håll. klockan var nu tjugo över sju och föreställningen började vid halv och vi hade 30 hus att gå. mycket roligt. stackars elin som hoppade på kryckor. men vi kom iaf fram tillslut och vi var inte sist in i salongen heller.
föreställningen var underbar. den var såååå bra!! den var rolig, inhöll mycket dans och sång och ja.. jag vet inte.. den var bara super, helt enkelt!

när musikalen var slut, strax efter tio, gick vi till donken och åt och sen till vandrarhemmet och bums i säng. vi var så trötta så vi inte visste vart vi skulle ta vägen någon av oss. sov väldigt gott den natten, trots den stenhårda sängen.

på torsdagen ringde klockan vid 06:45. då hoppade jag in i duschen och sminkade mej lite snabbt och sedan packade jag. vid åtta serverades det frukost. mumsigt. och runt halv nio åkte bussen mot uppsala och ulltuna, universitet.
när vi kom dit bjöds vi på lite fika. efter det fick vi lite information om de utbildningar som finns där. efter lunch hade de gjort så att dom hade delat in alla utbildningar i olika grupper, så alla trädgård var i en och djuren i en osv, och så skulle man följa med den gruppen och få mer information om just de utbildningarna. jag valde att gå och lyssna på ekonomi. dom har nämligen en utbildning där som heter ekonomi-miljö som jag tyckte verkade jätteintressant. och visst hade jag rätt, det var intressant. faktum är att det var helt underbart. har nog aldrig tidigare i mitt liv varit så inspirerad och motiverad. jag vill sluta trean nu och börja utbilda mej till ekonom! (om jag orkade skulle jag berätta massor om detta, men jag pallar inte riktigt.)

strax efter klockan två åkte vi hemmåt. bussresan var jätterolig. hade allsång och gud vet allt. var hemma klockan sju ungefär.

har verkligen varit en underbar resa och upplevelse. kommer sent glömma dessa två dagar. tyvärr lyckades jag bara ta fyra kort.. är ju så himla glömsk av mej att jag glömmer bort det, men här kommer dom jag knäppte iaf.

  jag och nadja innan footloose

 lilla nadja på vårt rum

 elinpelin ligger utslagen på sängen

 innan föreställningen



Kommentarer
Postat av: Jocke

Hej!

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1205475550_dagens_frga.html

Tack för din medverkan & Ha en bra dag!

Mvh

JB


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback