Kökstädning

jaha, idag har jag städat till och från hela dagen. ska bara dammsuga en snabbis på mitt rum sen innan jag går och lägger mej, sedan är allt färdigt. har precis städat vårt gemensamma kök, vilket inte var speciellt roligt. alltså, varför måste jag ta på mej en ledarroll såfort någonting ska göras? varför kan jag inte vara som en liten myra och städa i en kvart och sen smita, som de andra 98% gör? nej, naturligtvis blir jag, och tre till, sist kvar och får göra allt skitjobb. 
bla skulle ju, naturligtvis, allting vara diskat och rent, så vi tog det som stod på diskbänken och körde igång en maskin. sedan när vi skulle ställa in det i skåpen var det en som sa att vi bör titta på de tallrikar och så som redan står i skåpen för dom brukar inte vara helt rena. och mycket riktigt.. folk ställer in smutsiga grejer i skåpen! bla var det en stekpanna som hade en stor fläck med fett! så fruktansvärt äckligt så det är ju sorgligt, alltså. aja, men nu är det gjort iaf och jag behöver aldrig göra om det någon mer gång!

nu sitter jag och linnea och väntar på att klockan ska bli halv, för då ska vi gå bort till grillplatsen där det vankas grillad korv :) mumsigt. dom andra är i stallet men kommer förhoppningsvis senare :)

nej, nu ska jag läsa lite bloggar. hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback