Hinderbana à la samarbete

på morgonen idag hade vi idrott och det var min och nadjas tur att hålla vår lektion.
först så hade vi styrkekillerboll, vilket innebar att när man blev tagen skulle man göra fem amerikanska upphopp och tio situps och sen var man med i spelet igen.
efter det hade vi hinderbara à la samarbete. det går ut på att man blir indelade i lag med fem i varje och så bygger man upp en hyfsat enkel hinderbana. sen gäller det att ta sej runt hinderbanan så fort som möjligt. inget konstigt. kruxet är bara att man ska bära varandra. det är alltså fyra stycken som ska bära en femte runt hinderbanan, och denne får inte nudda golvet.. gör den det får man börja om från början. alla ska bli burna en gång och den som kommer först runt vinner. alla hade jätteroligt men jag och nadja skrattade nog mest. hehe.
efter det körde vi lite hederlig spökboll.
blev en oerhört lyckad lektion och jag ser fram emot att hålla en ensam :)

nej, nu ska jag läsa lite bloggar innan jag ska gå och äta. hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback