Älskade natur

när vi slutade idag och skulle gå till fikan insåg jag vilket otroligt fint väder det var ute. solen lyste och fåglarna kvittrade till och med. så när vi fikat färdigt tog jag på mej passande kläder och gav mej ut i solskenet. gick upp förbi paddocken upp till elljusspåret. var jättehäärligt ute. var tvungen att stanna ett par gånger, ta av hörlurarna och bara lyssna till naturen! gick typ 1,5 km på spåret sen vek jag av ut mot själva berget. och när jag kom fram till kanten av berget såg jag mer och mer av havet och solen som lyste upp allting himla så vackert. det var verkligen underbart. önskar att jag hade kameran med mej. sen gick jag ner för branten och bort till ica för att handla lite frukt. när jag var färdig där gick jag runt på byn lite. när jag gått runt där ett tag gick jag tillbaka samma väg som jag kom.. det vill säga uppför branten. det var vääldigt jobbigt. svetten bara rann på mej. men till slut kom jag upp. när jag stod där uppe och tittade ut över byn la jag plötsligt märke till hur solen färgade himlen rosa. var så himla fint! efter ett tag gick jag över berget sen tog jag trollstigen nerför. där var det jättegeggigt och jobbigt.. väldigt ansträngande. och som grädden på tårtan kom den sista biten.. den som sluttar hur mycket som helst. var vääldigt jobbigt för benen eftersom jag var tvungen att gå och hålla emot hela vägen ner. uscha. men jag kom även ner tillslut. efter det gick jag raka vägen hem.

var verkligen en häärligt promenad. bästa på länge. och jag var så lycklig där jag gick.. gick och log för mej själv hela tiden och mådde bara bra :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter jättehärligt! KRAMAR

2008-02-11 @ 18:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback