Rännespelet

mycket riktigt så gick jag in till grannarna en sväng. mycket trevligt faktiskt.
kubb-spelet jag nämde var något gunnar och hjördis hade spelat på timmernabben, där dom har sin husvagn. där hade dom spelat med några som hade varit i danmark och sett detta. så nu hade hans-åke gjort ett par sådana spel.

spelet påminner om kubb med träklossar och en kastpinne. på träklossarna står det siffror. från 1 till 15. det gäller att få ner en träkloss i taget. det nummer som står på, så många poäng får man. får man ner tex två klossar får man istället två poäng. får man inte ner någon får man en plump. det gäller att komma upp i 50 poäng. står man på tex 47 och får ner kloss nr 5, och alltså får mer poäng än 50, åker man ner till 25 poäng. får man tre plumpar i rad är man ute ur spelet.

oerhört roligt spel, måste jag få säga. mamma beställde precis ett från hans-åke. så edsby-bor.. förbered er på sena kvällar med Rännespelet!

nej, nu ska jag gå in och ta mej en macka. hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback