Hemsökta hus

idag vaknade jag ungefär kvart i fem. väldigt roligt, måste jag få säga. skulle titta på tv, men orkade inte gå upp och byta på digitalboxen, så det enda som fanns att titta på var hemsökta hus. och det är inge bra att titta på klockan fem på morgonen när det är dunkelt ljus i rummet och man är lite halvtrött. blev ju fasen vettskrämd! var länge sen jag var så rädd, kan jag säga. ojojoj. tur att jag hade laban bredvid mej. så länge han låg och spann och inte stirrade på någonting kunde jag vara lugn, tyckte jag. inte för att jag var det, men ändå. haha. låg och önskade att det skulle ta slut hela tiden. haha.
när klockan blev sex för det äntligen slut, och då gick även mamma och pappa upp så då kunde jag gå upp och äta frukost tillsammans med dom, så att jag kunde lugna ner mej lite. haha. 

när dom hade åkt till jobbet, runt sju, gick jag och la mej i mammas säng och tittade på os. dröjde dock inte mer än en timma så hade jag somnat. hehe. enda till doris tyckte att det var dags för mej att vakna och kom och slickade mej på kinden. himla trevligt :b

när jag klivit upp gick jag och packade. flyttar på riktigt imorrn, så jag måste ju ha med mej massa kläder och skolgrejer och sånt. känns skönt att ha det gjort, faktiskt :) var även duktig och skrev en matsedel och inköpslista på en och en halv vecka. så bra så :)
efter det kom matilda hit, så då lagade jag lite lunch och sen åkte vi ut och gick pelarnerundan, där mormor och ronja mötte upp oss. 
efter det åkte vi hem till mormor och åt kladdkaka och drack kaffe. så trevligt så :)

när jag kom hem började jag laga mat. fick vi kotlett med viltsmak idag. jättegott, faktiskt :)

jaha.. nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska göra, faktiskt. läsa lite bloggar? haha. japp, så får det bli. hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback