Akuten

gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mej. runt ett fick jessica världens kramper i magen. hon har haft dom där problemen sen sjuan, men dom har aldrig konstaterat vad det är för fel. hon var inne på akuten i torsdags och då sa dom inte speciellt mycket utan skickade hem henne.
hur som helst, vid halv två gav vi upp, då var hon inte kontaktbar längre, i princip. så då skjutsade barbro in jessica, mej och sara till akuten. vi var där fem i två. jag var dock mest med för att hålla sara sällskap. eftersom jessica var helt borta hade jag inte hjärta att skicka iväg henne till att sitta på akuten i flera timmar helt ensam.
vi fick iaf komma in i en sal ganska omgående. då tog dom tempen och lite sånt. efter det fick vi vänta en timma ungefär innan läkaren kom. då kände han och klämde lite. var där i tio minuter kanske. efter det fick vi vänta ca tre timmar på att vi skulle få bli skickade upp till gyn. där satt vi och väntade i över en timma. sen var hon på undersökning i tjugo minuter. efter det väntade vi lite på papper och sedan på hennes patientbricka. sen fick vi knalla ner till akuten igen och vänta på att en läkare skulle släppa hem oss.
vi var alltså där i nästan fem och en halv timma och hon såg läkare i ca en halvtimma sammanlagt. helt sjukt! och jobbigt. dessutom hittade dom inget fel. alla prover och allt såg bra ut. det är så jobbigt att inte veta vad som är fel.

fast när vi satt uppe på gyn och väntade var vi fruktansvärt trötta och hungriga vilket, som tur var, övergick i att vi blev superfnittriga. så vi satt och skrattade och skrattade och.. ja. så det gick ganska bra ändå. men vi såg hamburgare flyga framför ögonen på oss.. så hungriga var vi :b

efter besöket knallade vi ner till donken och formligen kastade i oss mat och mcflurry. pommes har nog aldrig smakat så gott. jag hade ju inte ätit nåt sen halv elva. (och mycket riktigt har jag ont i huvudet idag, men inte så illa som jag trodde) efter det tog vi kvart i nio-tåget hem. så vi var hemma typ tio över nio, eller nåt. en väääldigt lång dag, med andra ord. men vad gör man inte för sina vänner?


nu har jag precis kommit hem från skolan. ska åka till åtvidaberg om några timmar. ska jobba imorrn. är inte speciellt sugen på det, men det är väl bara att bita ihop. haha. nej, nu ska jag faktiskt gå. hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: kats

Men vilken tur hon har som hade dig:-) skönt för henne att slippa sitta själv.



är det inte IBS hon har?... samma som jag..



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback