Navelpiercing

ja, kvällen igår blev inte riktigt vad vi hade räknat med. när linnea och elinor kom hem från stallet gick jag upp till dom där även sofia var. och så fullföljde vi det vi hade pratat om under dagen.. japp, fram med kanyl och asolsprit för nu var det dags att pierca min navel. jag har huuuur nervös och rädd som helst. jag trodde verkligen inte att jag skulle våga göra det. men jag hade som krav att få göra det på mitt sätt. så jag vräkte på massa asolsprit och så satte jag nålen där den skulle in och så stod jag bara och tryckte väldigt försiktigt och lugnt och det gick hur bra som helst. gjorde inte ett dugg ont! MEN.. sen kom vi till de delen då vi skulle få in staven, och kruxet var att staven var tjockare än hålet :b så jag la mej ner på sängen och så kom linnea till min undsättning. tog låååång tid innan hon fick in staven överhuvudtaget men till slut gick det.. enda till den skulle ut på andra sidan. ojoj, det var inte speciellt roligt. linnea fick trycka med staven samtidigt som nadja pillade med kanylen från andra hållet för att öppna upp huden. och helt plötsligt var det färdigt. och det är sååå himla fint :) och jag har varit duktig och tvättat massor och så och hålet är inte ens rött.. inte minsta antydan till infektion. hoppas att det håller i sig :) oh, jag är så himla lycklig nu. haha.

bilder finns på 
Linneas bilddagbok

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback