ladugården

det var väldigt jobbigt när klockan ringde klockan fem imorse. var väldigt nära på att ligga kvar men jag tog mej själv i kragen och gick upp. först så mjölkade vi kossorna, vilket faktiskt var väldigt roligt. gick jättebra. efter det släppte vi ut dom och gick och åt frukost. sedan gick vi vidare upp till grisarna. där fick jag och elinor utfodra smågrisarna och lite sånt. det var jätteroligt. dom var sååå himla sööta. jättenyfikna men ändå reserverade och lite rädda. jag tror att vi var där uppe till klockan tio, men jag kommer inte riktigt ihåg. hehe. men klockan tio hade vi vår håla så jag gick och la mej. det var ju inte riktigt meningen att jag skulle somna, men jag hann nog inte ens lägga ner huvudet på kudden innan jag slocknade. men som tur var så känner jag ju mej själv så jag hade ställt klockan på halv ett :)
vid ett var det dags att gå till grisarna igen. då var vi vid smågrisarna ganska mycket och det var flera stycken som var halt och sånna saker. usch, jag tyckte det var jättejobbigt. började gråta tom. men johan gav dom antiinflammatoriskt så då kändes lite bättre. både för mej och för dom ;b
när klockan var halv tre var det dags för välbehövligt eftermiddagsfika och efter det var det dags att sätta igång och mjölka igen. var lika roligt den gången och det gick naturligtvis bättre. hehe. efter det diskade jag av maskinerna och spolade golvet och så. (vet inte riktigt vad dom andra gjorde) när vi var färdiga med det så slutade vi så då gick jag upp och duschade. så nu har jag precis ätit middag och ät mätt och belåten. skulle egentligen bara vilja gå och lägga mej, men då vaknar jag väl inatt. så jag tänkte att jag måste stå ut till klockan sju- halv åtta iaf. hehe.

nej, nu har jag pratat nog med strunt. ska läsa lite andra bloggar nu. hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: mormor

Du har ju haft lika roligt som Maria och jag har haft det i Linköping

2007-09-12 @ 20:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback