islandhästridning

igår gjorde jag absolut ingenting på dagen. runt halv tre- tre kom johan hit och då satt vi och drack kaffe med mamma, birgitta och leo och efter ett tag kom även ansi. var jättetrevligt. dom åkte hem runt klockan fem eller någonting, tror jag och då beställde vi kina- mat. mumsigt värre :) vid klockan sex ungefär satte jag, mamma, matilda och emelie oss i bilen och åkte iväg till storebro, där vi skulle rida islandshästar. jag blev tilldelad kattas häst, vilket jag tyckte var lite kul. hehe. men shit, så roligt det var att rida alltså. ojoj. vi var ute i två timmar och jag njöt hela tiden. var riktigt härligt att tölta. kändes som att man svävade fram. sörli, hästen jag red på, var så himla mjuk och lyhörd och så och det gjorde ju att allting kändes ännu bättre. hehe. när vi hade ridit kanske en kvart eller någonting så kände jag liksom hur allt satt i ryggmärgen, det var lite kul faktiskt, eftersom jag var lite osäker i början. sista gången vi gallopperade fick hästen min nåt glädjerus eller någonting.. han satte av i världens jävla fart.. men det gick bra.. jag lyckades ändå hålla igen honom ;b
jag kan säga att det känns i kroppen idag att jag inte ridit på länge. fy fan, så ont jag har. helt sanslöst! men det är det värt, för fy fan, så roligt det var :D tack mamma! :D

jaha.. just nu är johan ute med hundarna och när han kommer tillbaka ska vi gå ner till stan. tro det eller ej, men det är han som vill idag.. jag skulle helst bara vilja ligga i sängen, men jag får ju ställa upp för honom nu när han vill gå på stan. hehe. vi får hoppas att han hittar någonting.

oj, det kändes som att allting i detta inlägg bara blev en massa osammanhängande babbel, men det får ni stå ut med.. hoppas att ni fattade någonting iaf. hehe. ha en underbar dag. pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback