onsdag

idag ringde klockan vid sju. då gick jag upp och la mej och tittade på julkalendern tillsammans med mamma. så himla trevligt. efter det gick vi upp och åt frukost och sen skulle vi bara vila oss ett tag igen och titta på nyhetsmorgon, men vi råkade visst somna och gick inte upp ur sängen förrän halv elva idag, så nu har jag varit vaken i tretton timmar. helt otroligt. hehe.
 
medan mamma var på massage idag så passade jag på att vara duktig och dansa. kändes bra. men jag har fått idétorka så det bara skriker om det, men det löser sej nog.
efter det, när klockan blivit två, kom sara in hit. vi gjorde inte så mycket. tittade på tv och så. men det är trevligt att ha sällskap iaf :)

när mamma kom hem började hon med maten. någon lax-grunka. smakade rök eftersom hela ugnen var full med bacon eller något, tydligen. men annars var det gott. hehe.
efter maten fick vi något ryck så då åkte vi, klockan halv sex, ner till stan för att inhandla de sista julklapparna. himlahimla skönt. det var en väldigt effektiv halvtimma, måste jag få säga :)

när vi kom hem hit igen satte vi igång att göra julgodis. först gjorde vi mina älskade mozartkulor, sedan något ihopkok med chokladen som blev över och till sist gjorde vi chokladtryffel (som inte för någonting i världen vill bli rullade). när vi var färdiga med dom sa mamma stopp så då satte vi oss och tittade på bonde söker fru.
när det var slut såg jag filmen en andra chans. den var faktiskt väldigt bra, måste jag få säga. dock lite konstig.

och när sedan filmen var slut kom mamma tillbaka från datorn och sa att hon var hungrig så då åt vi lite risgrynsgröt och tog varsin mozartkula och dom var jättegoda :) ja, och nu sitter jag här och har ingenting att göra. borde egentligen sova men är, konsigt nog, inte ett dugg trött.

ojoj, vilket flummigt inlägg detta blev känns det som. menmen, det är sånt man får ta ibland. har ju ändå inget annat för mej så jag kan lika gärna skriva lite strunt. hehe.

nej, nu ska jag faktiskt läsa lite bloggar. oväntat va? ;) godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback