Kats djurprat

har lektion nu och satt och läste lite på kats hemsida. hittade mycket jag skrattade åt, och jag kände att jag ville skriva med detta. var så oerhört gulligt.

Marsvinet Snoddas, irriterad på hundarna... juli-03
Snoddas säger att han inte gillar när hundarna får av hans mat. Den är min. Hon
får ta av den från annat håll, inte från min skål. Matte skrattar och berättar:
Hon skär upp grönsaker och lägger i Snoddas matskål, då kommer hundarna och
tigger så hon tar upp en ex morots bit och ger till hundarna. Hon tar alltså av Snoddas 
mat och ger till hundarna. Helt rätt sa hon.

Katten Ludvig april -01
Ludvig är den äldsta av familjens två katter. Han visade mig ett ansikte på
familjens son som nu är i äldre tonåren. Jag kände en tomhet, en stor saknad.
Matte och Husse berättade att  Ludvig var sonens katt och när sonen var mindre
höll han ofta på med katten , de låg gärna och sov tillsammans i sängen. Men nu 
när sonen är stor händer det så sällan och det saknar Ludvig. 
Ludvig var även orolig för den andra katten Laban. Varför vet jag inte, det kunde 
jag inte klura ut. Men matte och husse hade  sett att Ludvig gärna var i när-
heten av Laban, han putsade honom mm.

Kommentarer
Postat av: Sara

Varför satt jag och tjöt när jag läste det där? :(

Postat av: kats

fniss... tack kajsa för att du skriver lite om mina samtal... visst är det kul... har för mig att anna och du satt och pratade med ngt av djuren och lyckades bra en gång för länge sedan...

kram

2007-12-04 @ 19:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback