julfest på valstad

lite dålig uppdatering här.

i torsdags var det ju, som sagt, julfest på skolan, vilket verkligen blev en succé.
jag och flickorna inledde kvällen på mitt rum där vi gjorde oss fina inför kvällen och helt plötsligt hade jag visst sminkat fyra tjejer plus mej själv. men jag tycker ju att det är roligt och dom blev så himla fina så. hehe. blev dock lite stressad eftersom jag till slut fick kasta på mej kläderna för att vi skulle hinna :b
när vi kom bort till universalen inleddes kvällen med julbord. jättegod mat, men ingenting slår ju mammas, så enkelt är det bara. men vi blev mätta och belåtna allihop.

efter att lärarna hade plockat bort lite från rummet så var det dags för dans kring granen och det gick fort utav bara helvete, men roligt var det. och till slut blev det ringdans och ojoj, vad roligt det var och så himla fort det gick. var inte helt lätt att springa i trappor och så i höga klackar men det gick och roligt hade vi :)

efter det var vi helt uppe i varv och det var dags att ta ner oss på jorden igen så då var det tre killar från visskolan som underhöll. den första killen sjöng väldigt lugna låtar av bl a winnerbäck och thåström, till min stora förtjusning :) den andra killen hade en oerhört mäktig röst. han var riktigt duktig. och sist men absolut inte minst blev det allssångstävling och som den sista killen fixade. vi blev indelade i lag a och b och så gällde det att sjunga högst. har det inspelat på digitalkameran och jävlar var vi skrek, måste jag få säga. haha. var jätteroligt. efter det ropade vi upp dom igen och då blev det lite skådespel. allsångskillen spelade och sjöng fredrik åkare och cicilia lind och dom andra två improviserade nån slags teater. ojoj, vad vi skrattade. såg förjävla roligt ut!

när dom sedan var färdiga var färdiga var det dags för mej, nadja och frida att gå ner och byta om eftersom vi skulle dansa med estetgruppen. det gick verkligen skitbra och folk jublade och skrek. jätteroligt. tydligen var vi mycket bättre än den andra gruppen ;)

när det sedan var färdigt bytte vi återigen om i mästerfart. då var det nämligen dags för jultomten att komma. det är nämligen så att man får lämna julklappar till fritid som ens kompis sedan får gå upp på scen och hämta och förklara varför dom får den presenten. som t ex min kompis.. för några veckor sedan "råkade" hon krossa en fönsterruta. detta var vi ju naturligtvis tvugna att ta vara på, så hon fick en liten glasruta av oss tjejer och så hade vi skrivit "inte kunde man tro att lite krossat glas kunde få en hel ekonomi att gå i kras." och så fick hon ju då gå upp på scen och hämta den där rutan och förklara varför hon fått den. det var riktigt jävla roligt faktiskt :)

till sist var det lite underhållning från eleverna. det var några som sjöng och spelade gitarr och så hade några ordnat ett julspex- en dag på valstad, vilket naturligtvis innehöll sex, grisar och skabb.
efter det var det kvällen över och  jag somnade gott i min säng, kan jag lova. det fick räcka för mej. ingen efterfest eller någonting. är verkligen jättenöjd med kvällen.
tyvärr fick jag inte så många bra bilder eftersom det var mörkt och så, men här kommer några iaf.

           
      nadja                 dans kring granen    dans med esteten    elinor tar emot sin glasruta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback