laxodling

nu har vi precis kommit hem från laxodlingen. och precis som min syster sa, så var det ganska roligt.
först tog vi den lilla minibussen och åkte en bra bit, till typ loftahammars skärgård någonstans. därifrån åkte vi båt i ca femton minuter. oh, det var så himla häärligt att vara på havet med solen i ryggen och vinden i håret :) riktigt underbart. när vi kom fram så pratade han först om sin odling sen var det fika, och efter det fick vi vara med när han rensade en lax. var väldigt intressant faktiskt. och roligt. väldigt trevlig gubbe. hehe.

ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra. troligtvis blir jag nog sängliggandes. hade ju ingen aning om att vi skulle ut på havet så jag hade inga solglasögon med mej. och ni som känner mej vet ju hur mitt huvud blir i solsken utan solglasögon. men förhoppningsvis ska det gå vägen iaf. men det är ju sånt som märks.

för övrigt har jag väldigt mycket hemlängtan. har väl en jobbig vecka eller nåt, antar jag. känner inte riktigt för att vara här just nu, även att jag trivs på själva skolan och har massa kompisar och så. så det ska bli väldigt skönt att komma hem på fredag, faktiskt. men nog om det, nu ska jag gå och äta. hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: mamma

Här har vi Kajsa-längtan......tycker också att det är skönt att du kommer hem på fredag!

2007-08-29 @ 21:23:55
Postat av: kats

oj vännen... hemlängtan.... du vet, navelsträngen håller på att sträckas ut ytterligare... och det är dubbla känslor inom en då... du har tagit ännu ett steg ut i vuxenlivet.... Men "hemma" finns alltid kvar.
Kramar om... och njut av livet!

2007-08-30 @ 08:02:43
Postat av: Kajsa

Aw, så gulliga ni är :)

2007-08-30 @ 17:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback